Berätta lite om dig själv! Du kan dela vad du vill, men här är några saker folk ofta vill veta:
Vad heter du?
Dina intressen?
Bor du i en bygg- eller bogemenskap för tillfället?
Vad är dina erfarenheter av socialt byggande?
Speciella kompetenser som kan vara intressanta för samarbeten
Varför är du här?
TIPS: Om du redan är med i en bygg- eller bogemenskap, hitta den gärna i listan under Gemenskaper och länka till den posten i din beskrivning. Samma sak om du är affilierad med någon Aktör.
Jag är engagerad i socialt byggande via dels utvecklandet av den här plattformen och dels via Egnahemsfabriken. Jag bor själv i en form av båtgemenskap vid Göta älv.
Jag är här för att få en översikt över Sveriges bygg och bogemenskaper och dela tips och information med andra inom rörelsen. Tillsammans är vi starkare!
Hej,
jag heter Sigrid Zenger och är arkitekt och byggprojektlots. Jag sitter fn. i styrelsen för föreningen för byggemenskaper och arbetar som arkitekt på KOD arkitekter.
Jag vill gärna stötta byggemenskaper i sina projekt för att jag tror på kraften i denna rörelse att skapa en mer spännande, socialt och formmässigt rikare arkitektur och samhälle. I Tyskland, där jag kommer ursprungligen ifrån är det mycket vanligare att bygga själv och organisera sig i byggemenskaper. Det vore fantastiskt om byggemenskap som ett sätt att bygga, bo och leva även blir mer etablerad här.
Hej!
Jag heter Ulrika Egerö och är sedan 2014 ordförande i riksföreningen Kollektivhus Nu, som samlar kollektivhus och bogemenskaper samt startargrupper som arbetar för nya sådana. Jag bor själv i kollektivhus i Stockholm sedan 1986, de första 27 åren i ett hus för alla åldrar och sedan 2013 i ett hus för “andra halvan av livet”. Jag har lång erfarenhet av att organisera bogemenskaper och kunskaper i olika sätt att få till nya sådana.